تبلیغات
سلطان ماشین - تاریخچه خودروسازی
 
سلطان ماشین
                                                        
درباره وبلاگ

با سلام به شما بازدیدکنندگان گرامی این وبلاگ به معرفی-بررسی و مقایسه خودروهای داخلی و خارجی میپردازد و همچنین سعی دارد از کلیپ خودرو های مرد نظر نیز استفاده کند.
مدیر وبلاگ : جواد ایدون
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سه شنبه 15 مرداد 1392 :: نویسنده : جواد ایدون

فراری های 2+2 موتور وسط
Mid-Engine 2+2


این سری از فراری ها از سال 1974 تا سال 1993 رو خط تولید فراری بودن
از سال 1974 تا 1980 مدل های 208/308 GT4

GT4 308 Dino
این مدل یکی از موفق ترین فراری ها برای کمپانی بود زیرا اولین ماشین کمپانی با آرایش وی 8 موتور وسط بود و اولین ماشین تولیدی فراری بود که از طراحی مارچلو گاندینی (برتونه) بجای پینین فارینا استفاده شده بود.
پینین فارینا بسیار ناراحت بود ازین که تو این کار برتونه بجای اونا با وجود همه کارهای پینین فارینا برای فراری ترجیح داده شده بود.
این ماشین سرانجام در موتورشو پاریس سال 1972 معرفی شد و بعضی خبر نگارها از شباهت فراوان دینو با لانچا استراتوس و لامبو اوراکو که هردو شون طراحی شده توسط برتونه بودن گفتن.
مشکل دیگه لوگو دینو بود که سرانجام انزو فراری راضی شد تا "اسب رقصان" رو جایگزینش کنه.
شاسی این مدل همون شاسی دینو 246 بود که با افزایش طول برای ردیف دوم صندلی جا باز شده بود. موتور وی هشت بصورت عرضی در وسط جاسازی شده بود.
موتور وی هشت سه لیتری در مدل 308 به تنهایی قادر بود 250 اسب بخار در مدل اروپایی و 230 اسب بخار در ممدل آمریکایی تولید کنه. در این موتور از چهار کاربراتور Weber 40 DCNF استفاده شده بود.
تا سال 1980 جمعا 2,826 مدل کوپه تولید شد. این مدل در حال حاضی یکی از ارزانترین فراری های کلاسیک است.

ادامه مدل ها در ادامه مطلب.........


نویسنده : علی | دسته بندی : تاریخچه ی شرکتهای خودروسازی
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه چهارم بهمن 1388 - 20:41





لامبورگینی شرکتی ایتالیائی و سازنده خودروهای اسپورت می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده ای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد.
این شرکب در سال ۱۹۶۳ توسط فراچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق داشت تاسیس شد.
لامبورگینی هم اکنون تابع شرکت آلمانی آئودی که خود تابعه شرکت فولکس واگن است می باشد

لانچیا (به ایتالیایی: Lancia) خودرو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال 1906 توسط وینسنزو لانچیا (Vincenzo Lancia) پایه گذاری شد و بعدها در سال 1969 به شرکت خودروسازی فیات پیوست.این شرکت تاریخچه بلندی در تولید خودروهای ممتاز و خودروهای مخصوص رالی دارد. خودروهای لانچیا معمولا در دست افراد خوش گذران و مرفه دیده می‌شود بطوری که وقتی سوار بر این خودرو می‌شوند بسیار جلب توجه می‌کنند.


لکسوس (به انگلیسی: Lexus) و (به ژاپنی: レクサス) زیر مجموعه ای از شرکت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوکس و گران قیمت تویوتا می‌باشد. لکسوس در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. لکسوس ۱۲ سال به عنوان مورد اعتماد ترین خودرو در آمریکای شمالی از طرف موسسه معتبر J.D.Power شناخته شده - تعدادی از مدل های لکسوس نیز در بازار ایران عرضه گردیده است(LS-RX-ES-GS).


تاریخچه
ساخت خودرویی لوکس برای رقابت با سایر خودروهای لوکس دنیا در جلسه ای با حضور مدیرعامل وقت شرکت تویوتا "ایجی تویودا" در آگوست 1983 گرفته شد. در ماه می 1985 تیمی جهت توسعه بررسی ها و مطالعات انجام شده و پیدا نمودن نقطه شروع به کالیفورنیا در امریکا سفر کردند. در جولای همان سال ساخت اولین خودروی لکسوس با نام LS400 در دستور کار قرار گرفت. ماه می سال بعد یعنی 1986 زمان تست اولین خودروی تولید شده لکسوس در بزرگراه های آلمان بود. در سپتامبر همان سال شروع گسترده تست خودروی ساخته شده لکسوس در خیابان های امریکا شروع شد و در ژانویه سال 1989، خودروهایLS400 و ES250 و در نمایشگاههای خودروی دیترویت و لوس آنجلس آمریکا رونمایی شد و از سپتامبر همان سال فروش خودروهای لکسوس آغاز گردید.
در ژانویه سال 1990 LS400 در بین 10 خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه جون سال 1990 نیز خودروی لکسوس به طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید.
[منبع: وبگاه فارسی لکسوس - ایران]


لندرور کمپانی انگلیسی سازندهٔ خودروهای رنجرور، لندرور، کامیونت لندرور، لندرور دیسکاوری، لندور دیفندر، و لندور فریلندر است. شرکت لندرور امروزه متعلق به و قسمتی از شرکت اتومبیل‌سازی تاتا هندوستان می‌باشد

تاریخچهٔ لندرور
تولد لندرور به زمانی بازمى‌گردد که جنگ دوم جهانی با تمام تلفات و ویرانیهایش پایان گرفته بود و کارخانهٔ لندرور هم که در سالى هیل انگلستان واقع شده‌بود مانند بسیارى از کارخانه‌هاى دیگر با پایان گرفتن جنگ مى‌بایست سیاست جدیدی را براى تولیدات خود اعمال مى‌کرد.
این کارخانه که در آن زمان به تولید اتومبیل موریس مشغول بود و در کنار آن مقدارى از لوازم و ماشین‌آلاتى را که در شرایط جنگ مورد نیاز بود نیز تولید مى‌نمود با پایان گرفتن جنگ تصمیم به تولید وسیلهء نقلیه‌اى گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتى از نیاز وارداتى خود را نظیر مواد اولیه تأمین کند و همچنین خودرو تولید شده براى فعالیتهاى عمرانی پس از جنگ نیز مفید واقع گردد.
برحسب تصادف (یا از روى خوش‌شانسى) آقاى موریس ویلکس – سرمهندس کارخانه – به همراه برادرش تصمیم به طراحى و تولید یک اتومبیل چندمنظوره دودیفرانسیل گرفتند که بتوان آن را جایگزین اتومبیل‌هاى دودیفرانسیل آمریکائى نظیر جیپ‌هاى فورد و ویلیز که در آن زمان اولین و تنها خودروهاى دو دیفرانسیل بودند، بکنند.
بعد از گذشت پنج ماه اولین نمونهٔ این تولید جدید که لندرور نامیده مى‌شد، حاضر شد. زمان در تولید این خودرو بسیار حائز اهمیت بود زیرا مى‌بایست براى بقاى کارخانه هرچه زودتر به بازار جهانى راه پیدا مى‌کرد و سرانجام در سى‌ام آوریل ١٩٤٨ براى اولین بار در نمایشگاه جهانی خودرو در آمستردام، لندرور به جهانیان معرفی شد. این خودرو به زودى نظر‌ها را متوجه خود نمود زیرا داراى ویژگیهاى خاصى بود، خودروئى چندمنظوره بود که جزئیات زیادى در طراحى آن رعایت شده بود. جنس بدنه آن از آلومینیوم بود و این مسأله باعث جلوگیرى از زنگ‌زدگى و پوسیدگى در اثر رطوبت مى‌شد، داراى موتورى چهارسیلندر بود که توسط گیربکسى چهار سرعته نیرو را به چهار چرخ منتقل مى‌کرد و در کنار آن از گیربکس کمک نیز سود مى‌جست، بنابراین داراى چهار دنده سبک و چهار دنده سنگین بود.
فیلتر هواى روغنى که براى آن در نظر گرفته شده‌بود از ورود کوچک‌ترین ذرات غبار به درون موتور جلوگیرى مى‌کرد و به‌کار رفتن سیستم آب تحت فشار درون سیستم خنک‌کننده موتور پدیده‌اى نو در آن زمان به حساب مى‌آمد. سیستم ترمزدستی بر روى گاردان عمل مى‌کرد بنابراین در شیب‌هاى تند با اطمینان کامل اتومبیل را در سرجایش میخ‌کوب مى‌کرد. از دیگر ویژگى‌هاى این خودرو تعبیه قسمتی مخصوص برروى گیربکس بود که توسط آن مى‌شد نیروى موتور را براى به‌کار اندازى دستگاههاى مختلفى نظیر پمپ‌هاى آب، ژنراتورهاى مختلف، وینچ گاردانى (مکانیکى) و بسیارى نیازهاى دیگر استفاده نمود. تمام این پارامترها به اضافه دسترسى آسان به قسمت‌هاى مختلف خودرو جهت تعمیرات و نگهدارى آسان آن، این خودرو را متمایز کرده بود و همین تمایز باعث شد تا ایده‌هاى مختلفى برروى این خودرو شکل بگیرد، از اتومبیل آتش‌نشانى تا وسیله‌اى براى سم‌پاشى زمینهاى کشاورزى و حتى تبدیل آن به یک نوع Hovercraft و یا لکومتیوى کوچک براى کارهاى سبک برروى ریل راه‌آهن. با توجه به این مطالب مى‌توان دریافت که لندرور اتومبیلى بود که از ابتدا با هدف چندمنظوره بودن ساخته‌شده بود.
در زمانی که برادران موریس در کارخانهٔ خود سرگرم ساخت و تغییرات جدید برروى این خودرو بودند، افراد ماجراجوى بسیارى با استفاده از این خودرو به مناطق ناشناخته سفر مى‌کردند. لازم به‌ذکر است که در بسیارى از مناطق دورافتاده اولین خودروئى که مردم با آن آشنا شدند لندرور بود.


امروزه لندرور دیفندر به عنوان خودرو حمل نقل نظامی و حمل سرباز و خودرو فرمانده‌ای و حمل ادوات و... استفاده می‌شود و در بسیاری از ارتش‌های دنیا نظیر انگلستان وپاکستان و هند و ایتالیا و استرالیا و کانادا مورد استفاده قرار می گیرد.

سرگذشت خودروهای جیپ نوشته جان داگلاس
سایت کمپانی روور

لوتوس نام شرکت انگلیسی سازنده خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای است که دفتر مرکزی آن در هثل انگلستان واقع است. شرکت لوتوس توسط مهندس کالین چاپمن که فارغ تحصیل از یونیورسیتی کالج لندن بود در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد. نخستین محل کارخانه لوتوس داخل یک اسطبل در هورنسی بود. لوتوس تیم در سال ۱۹۵۴ از لوتوس اینجینیرینگ جدا شد و در فاصله زمانی بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۴ خودروهای فرمول یک تولید می‌نمود. از سال ۱۹۵۹ لوتوس شروع به تولید خودروهای خیابانی برای مشتریان عادی نمود. در سال ۱۹۸۶ شرکت جنرال موتورز آمریکا لوتوس را خریداری نمود و در سال ۱۹۹۳ این شرکت به ای‌سی‌بی‌ان فروخته شد و سرانجام در سال ۱۹۹۶ لوتوس به شرکت خودروسازی پروتون مالزی واگذار شد.



لینکلن مدل MKR سال ۲۰۰۷.

لینکلن (به انگلیسی: Lincoln) شرکت خودرو ساز آمریکایی می‌باشد.
شرکت لینکلن هم اکنون متعلق به فورد است

مازراتی (به ایتالیایی: Maserati) یک کارخانهٔ خودروساز ایتالیایی است.
این کمپانی تحت مالکیت گروه فیات می‌باشد.


ماک (به انگلیسی: Mack) نام یک شرکت کامیون امریکایی است.
ورود ماک به ایران از گذشته بسیار دور اتفاق افتاده‌است. در حال حاضر (۱۳۸۶-۲۰۰۸) می‌توان کامیون‌های ماک مدل ۱۹۴۱ را که معروف به دیزل جنگی هستند در حال کار دید. ماک بعد از سال ۱۳۵۹ بسیار کم به ایران وارد شد.
در حال حاضر یکی از مهمترین مزیت‌های کامیونهای ماک نسبت به سایر کامیون‌ها برگشت زیاد گازوئیل از موتور است که جلوی یخ زدن گازوئیل باک را می‌گیرد. بنابراین در سردترین بوران‌ها ماک‌ها براحتی جاده می‌پیمایند.
سیستم ترمز ماک‌های قدیمی زیاد قوی نیست و بدین جهت در سرازیری‌ها راه بندان می‌کنند. لوازم یدکی ماک نسبت به سایر کامیون‌ها گرانتر است


مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به‌ بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.[۱]
در سال ۱۹۹۸ شرکت دایملر-بنز و شرکت آمریکائی کرایسلر ادغام شدند و شرکت دایملرکرایسلر را تأسیس کردند.[نیازمند منبع]
اکنون این شرکت انواع خودرو شخصی و اتوبوس و کامیون را با نام مرسدس بنز، در کنار دیگر خودروها مثل دوج و کرایسلر و جیپ ، تولید می‌کند.
در سال ۲۰۰۷ به دلیل موفق نبودن محصولات کرایسلر این دو خودرو ساز از هم جدا شده و دایملر کرایسلر به دایملر تغییر نام داد.[نیازمند منبع]


مرکوری مدل میلان ئیبرید سال ۲۰۱۰.



مرکوری (به انگلیسی: Mercury) شرکت خودرو ساز امریکایی می‌باشد.
شرکت مرکوری هم اکنون متعلق به فورد است.

شرکت سهامی خاص ماتسودا (マツダ株式会社, ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده اند.
نامگذاری
باور براین ست که جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا که علاقه ویژه ای به آئین زرتشت داشته است با الهام از اهورا مزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر محصولات خود گذاشته است. این شرکت در داخل ژاپن به نام ماتسودا شناخته می‌شود و بیشتر ژاپنیها از جنبه دیگر نام مزدا بی اطلاعند.[۱]

تاریخچه
شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار نمود. اولین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا360 در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد.

مزدا در ایران
اتومبیلهای سواری و وانتهای مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. مزدا 929 کوپه به یکی از اتومبیلهای کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانتهای مزدا نیز از آن زمان تا کنون در ایران مورد استفاده بوده اند. گروه بهمن از سال ۱۳۵۰ به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰ كیلوگرم و پس از آن به ساخت و مونتاژ انواع وانتهای مزدا شامل مدلهای 1000 و مدل 1600 پرداخته است. این شرکت از آن زمان (با نامهای شرکت اتومبیل سازی مزدا و ایران وانت) به مونتاژ خودروهای مزدا ادامه داده و از سال ۱۳۷۸ سواری مزدا F323 را تولید نمود

مایباخ (به آلمانی: Maybach) یک خودروساز آلمانی است که در زمینه تولید خودروهای لوکس فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۰۹ به وسیله ویلهلم مایباخ در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس گردید. مایباخ در حال حاضر یکی از مارک‌های شرکت دایملر است



می باخ sw-42




می باخ زپلین



می باخ 57 و 62






می باخ sw-42




می باخ زپلین



می باخ 57 و 62




نیسان موتورز ( به ژاپنی 日産自動車株式会社 )یا به اختصار نیسان نام یک شرکت خودرو سازی چند ملیتی می‌باشد که دفتر آن در توکیوی ژاپن قرار دارد، این شرکت در قدیم به نام داتسون خودرو تولید می نمود و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان می‌باشد.
از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو فرانسه به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 05:28 ب.ظ
Thanks for finally talking about >سلطان ماشین - تاریخچه خودروسازی
<Liked it!
شنبه 18 فروردین 1397 12:03 ق.ظ

You've made your point.
viagra vs cialis vs levitra cialis en mexico precio cialis ahumada prezzo di cialis in bulgaria cialis generisches kanada cialis kamagra levitra acheter cialis meilleur pri cialis canada comprar cialis 10 espa241a estudios de cialis genricos
دوشنبه 28 اسفند 1396 03:44 ق.ظ

Cheers! Wonderful information.
cialis dosage amounts cialis patent expiration cialis arginine interactio order a sample of cialis cialis wir preise prezzo cialis a buon mercato cialis super kamagra cialis daily tadalafil 20mg cost of cialis cvs
جمعه 17 آذر 1396 04:45 ب.ظ
Because the admin of this web page is working, no question very quickly it will be famous, due to its quality contents.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 09:33 ق.ظ
Good info. Lucky me I came across your blog by accident (stumbleupon).

I have saved it for later!
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 01:42 ق.ظ
It is truly a great and helpful piece of information.
I'm satisfied that you shared this helpful info with us. Please keep us informed like this.

Thanks for sharing.
سه شنبه 29 فروردین 1396 06:02 ب.ظ
Good day! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر