تبلیغات
سلطان ماشین - مقایسه گرنجور-کادنزا-آریون2013
 
سلطان ماشین
                                                        
درباره وبلاگ

با سلام به شما بازدیدکنندگان گرامی این وبلاگ به معرفی-بررسی و مقایسه خودروهای داخلی و خارجی میپردازد و همچنین سعی دارد از کلیپ خودرو های مرد نظر نیز استفاده کند.
مدیر وبلاگ : جواد ایدون
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

  رتبه سوم ؛ کیا کادنزا :


در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضایی لوکس ترسیم شود اما کیفیت پایین ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خریداران می​شود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند و تا حد زیادی در دسترس راننده باشند ولی این پنل تمام قسمت میانی را اشغال کرده و تا حدی فضای درونی خودرو را خسته کننده می​کنند. ولی در هر صورت داخل خودرو برتر از طراحی خارجی آن است و اگر امکانات داخلی و راحتی برایتان ملاک باشد و به طرح بیرونی چندان اهمیت ندهید، کادنزا گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

سواری و عملکرد موتور

پس از روشن کردن خودرو، با فشردن پدال گاز، پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختیار او قرار می​دهد که نسبت به اپیروس پیشرفت محسوسی داشته و آسان​تر اوج می گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه می​کند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر می​دارد. هر چند که گیرباکس خودرو بسیار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزریق توان موتور به چرخ​ها را دارد؛ همین امر نیز تا حد قابل توجهی موجب می​شود که خودرو راحت​تر در دنده سنگین دور بردارد.

اما سواری خودرو آن چیزی نیست که کیا ادعا می​کند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمه​لوکس ساخته شده در حالی​که سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند!



پس از این​که سرعت خودرو رفته رفته بالا رفت، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما می​شود و لرزش و صدا به حداقل می​رسد ولی وقتی نیاز باشد که خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنید، سیستم ترمز عملکرد مناسبی از خود نشان نمی​دهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آن​را می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.

    رتبه دوم؛ هیوندای آزرا:

طراحی داخلی این مدل با نسل قبلی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. داخل خودرو همانند نسل جدید سوناتا تزیین شده​است. ولی با این تفاوت که در این خودرو، قابلیت​ها و امکانات لوکس به عنوان ملاک اول طراحان در نظر گرفته​شده و تا حدودی از نظر کیفیت می​تواند با جنسیس سدان رقابت کند.

استفاده از دریچه​های کولر کشیده و عمودی، نصب مانیتور، و امکانات لوکس، کمی آب و تاب یک خودروی تجملی را به آن داده که با این قیمت، خودروی دیگری نمی​تواند این آپشن​ها را در اختیارتان قراردهد. علاوه بر این​ها، طراحی زیبا و راحت صندلی​ها نسبت به دو رقیب دیگر، امتیاز مثبتی برای این خودرو تلقی می​شود.

سواری و عملکرد موتور

این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه کادنزا عمل می​کند با این تفاوت که این خودرو مملو از آپشن​های مختلف است و تا حد زیادی سواری را راحت و آسوده​تر می​کند. سیستم تعلیق این خودرو بی​نظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است. دور برداشتن موتور هم نسبت به کادنزا کمی ضعیف​تر بود اما ضعف مشهودی هم از خود نشان نداد. وقتی پدال را تا انتها فشار می​دهید، گیرباکس در صورت نیاز به بهترین صورت معکوس کشیده و با تمام قوا سعی می​کند که خواسته شما را برآورده کند.



اما نکته مثبت این خودرو ایمنی است که آن​را نسبت به دو رقیبش متمایز می​کند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین می​کند.

    رتبه اول ؛ تویوتا آریون:

طراحی داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی، تغییر چندانی به خود ندیده؛ در پشت آمپرهای خودرو، طراحی کمی پسرفت داشته و نسبت به نسل قبلی خسته کننده​تر به نظر می​رسد. اما در جلو داشبورد، رنگ و بوی طراحی نسل قبل به چشم می​خورد و همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده ولی در قیاس با سایر رقبا، امکانات لوکس مشاهده نمی​شود.

 یکی از نقایص داخلی این خودرو، کم بود جای اضافی برای قرار دادن دسته کلید و موبایل است که استفاده از موبایل را در حین رانندگی کمی سخت می​کند. کیفیت خوب ادوات داخلی، نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است و با این​که امکانات خیلی زیاد نیست، فضای داخلی چیزی کم از سایرین ندارد.

سواری و عملکرد موتور

سواری آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن در پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه 5/3 لیتری بی سر و صدای آن روشن می​شود. ترمز دستی در سمت راست پدال ترمز، با فشردن پدال مخصوص خلاص می​شود و گیرباکس به راحتی در حالت D قرار می​گیرد، سواری با این خودرو کاملا به خودتان بستگی دارد، اگر با خودرو آرام و نرم برخورد کنید، سواری لوکس و کم​نقصی به شما ارائه می​دهد ولی در صورتی که گاز کمی بیش از حد نیاز فشرده شود، آریون برگ برنده را رو می​کند. شتاب خودرو به طزر وحشت​آوری بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملا متعجب خواهید شد که چنین خودرویی با حرکت اولیه​ای نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار می​دهد!



در شتاب​های ناگهانی، تمرکز و هماهنگی خودرو بی نقص است، کمترین مکثی ندارد و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتاب​گیری را بر طرف می​کند. ( البته این خودرو نیاز مرا بیش از حد انتظارم فراهم کرد، چرا که از نظر قدرت ، رقبا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارند! )

یکی از نقاط قوت این خودرو پدال​های تعویض دنده از پشت فرمان هستند، که بسیار دقیق عمل می​کنند و در طول رانندگی نیم ساعته ما با این خودرو، کوچکترین ایرادی نشان نداد. هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص خاصی هم ندارد اما یکی از مسائلی که حین رانندگی ما را آزرد، نرمی بیش از اندازه فرمان بود، چرا که گاهی اوقات، چاله​ها و ناهمواری​های خیابان فرمان را از دستمان خارج می​کرد. ترمز خودرو هم بدون هیچ نقصی عمل کرد و حتی در سراشیبی هم ضعفی از خود نشان نداد.

 در مجموع سواری آریون نسبت به دو رقیب دیگر لذت بخش​تر است و در رقابت​های خیابانی، راننده را سربلند می​کند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 24 خرداد 1398 12:27 ق.ظ

Thanks a lot for sharing this with all of us you actually know what you are talking about! Bookmarked. Please also talk over with my web site =). We may have a link exchange agreement between us
سه شنبه 30 آبان 1396 07:40 ب.ظ
این مطلب را در وبسایت خود پیدا کرده ام بدون هیچ مشکلی برای پیدا کردن مطالب در وب در مقایسه با کتاب ها.
دوشنبه 8 آبان 1396 02:04 ب.ظ
سلام وب سایت عالی وجود دارد! در حال اجرا یک وبلاگ مشابه با
این خیلی کار می کنه؟ من تقریبا در برنامه نویسی تخصص ندارم
اما امیدوار بود وبلاگ من در آینده نزدیک شروع شود.
به هر حال، اگر شما باید هر گونه توصیه یا تکنیک برای صاحبان وبلاگ جدید لطفا به اشتراک بگذارید.
من درک می کنم این موضوع است اما من فقط می خواستم
پرسیدن. به سلامتی!
دوشنبه 8 آبان 1396 01:45 ب.ظ
سلام به همه، همه چی، من فکر می کنم هر یک است
گرفتن بیشتر از این وب سایت، و نظرات شما به نفع کاربران جدید است.
دوشنبه 8 آبان 1396 11:25 ق.ظ
اگر بعضی از افراد بعد از بررسی دیدگاه کارشناسانه در مورد وبلاگ نویسی، من پیشنهاد می کنم او را برای دیدن این وبلاگ، نگه دارید تا کار لذت بخش باشد.
یکشنبه 30 مهر 1396 01:52 ق.ظ
وای! در نهایت من یک وبلاگ از جایی که می دانم چگونه در واقع اطلاعات مفید در مورد من دریافت کردم
مطالعه و دانش.
شنبه 15 مهر 1396 04:27 ب.ظ
روز خوب! من می توانستم سوگند یاد کنم که من قبل از این وبلاگ بودم اما بعد از بررسی برخی از آنها
پست من متوجه شدم که برای من تازه است. با این وجود، من کاملا خوشحال هستم که آن را پیدا کردم و من به یادگیری و مرتب سازی بر میگردم.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 01:59 ب.ظ
Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a completely different topic but it has pretty much the same page layout and
design. Superb choice of colors!
سه شنبه 22 فروردین 1396 09:53 ب.ظ
I like what you guys are up too. This kind of clever
work and reporting! Keep up the good works guys I've incorporated you guys to
blogroll.
چهارشنبه 7 اسفند 1392 05:12 ب.ظ
فقط آریوووووووووووووووووووووووون
جواد ایدونهمینطوره.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر